Geotkaniny przeznaczone są do wykorzystania w budownictwie komunikacyjnym do :
- wzmacniania słabonośnego podłoża nasypów celem przyspieszenia jego konsolidacji oraz zapewnienia wymaganej stateczności,
- ograniczenia destrukcyjnego oddziaływania szkód górniczych na konstrukcję nawierzchni dróg,
- osłony systemów drenarskich w celu zabezpieczenia ich przed zamulaniem gruntem drobnoziarnistym,
- wzmacniania górnej warstwy podłoża gruntowego nawierzchni drogowych i kolejowych lub dolnych warstw podbudowy podatnej, celem zmniejszenia zużycia materiałów kamiennych lub wydłużenia okresu eksploatacji nawierzchni,
- budowy wzmocnionych nasypów i konstrukcji oporowych,
- stabilizacji osuwisk,
- budowy placów postojowych i parkingów w trudnych warunkach wodno-gruntowych,
- wzmacniania poboczy dróg i skarp,
- wykonywania warstw separacyjnych między gruntem drobnoziarnistym a piaskiem grubym, pospółką, żwirem, klińcem lub tłuczniem
Powyższe wymienione cechy predystynują geotkaniny stosowania ich w budownictwie ziemnym, szczególnie do zbrojenia podłoży nawierzchni drogowych, kolejowych i lotniskowych, dróg gruntowych, stromych zboczy, skarp, ścian oporowych, wałów przeciwpowodziowych i dźwiękochłonnych a także do naprawy osuwisk oraz zabezpieczania skarp i zboczy przed erozją.
- Geotkaniny z włókien polipropylenowych
Wytrzymałość na rozciąganie : od 14 kN/m do 320 kN/m - Geotkaniny z włókien poliestrowych
Wytrzymałość na rozciąganie : od 50 kN/m do 1 250 kN/m - Geotkaniny z włókien poliwinyloalkoholowych
Wytrzymałość na rozciąganie : od 70 kN/m do 1 250 kN/m - Geotuby z włókien poliestrowych
Wytrzymałość na rozciąganie : do uzgodnienia z producentem
Geotkaniny produkowane są o jednakowej wytrzymałości w dwóch kierunkach lub większej w jednym kierunku