Geokompozyty

1. GEOKOMPOZYTY  do asfaltu
Przeznaczone jako zbrojenie układu warstw bitumicznych w  następujących przypadkach :

  • spękania mają także charakter zmęczeniowy, projektowana konstrukcja wzmocnienia jest oszczędna
  • przykrycie szczelin podłużnych na poszerzeniach jezdni lub pomiędzy jezdnią a nowym  poboczem

Do napraw  istniejących spękanych nawierzchni, gdzie występują termiczne spękania odbite od sztywnej podbudowy (chudy beton, stabilizacja cementem), lub samoistne spękania mrozowe :

  • jako warstwa pośrednia, odprężająca, w układzie warstw bitumicznych.

Dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego, kompozyt  opóźnia występowanie na powierzchni renowacyjnej bitumicznej warstwy ścieralnej spękań odbitych od :

  • poprzecznych, termicznych spękań sztywnej podbudowy;
  • samoistnych spękań mrozowych istniejących warstw bitumicznych, wokół których istnieje koncentracja naprężeń;
  • jako izolacja dolnych, spękanych warstw bitumicznych przed penetracją wody opadowej;
  • zależnie od stanu podparcia krawędzi pęknięcia mogą być stosowane w naprawie  powierzchniowej  płytkiej lub głębokiej.

W nowych, półsztywnych konstrukcjach nawierzchni bitumicznych, dla opóźnienia propagacji spękań odbitych od  spękań skurczowych w sztywnej podbudowie.

Kompozyty dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego pozwalają na doskonałe połączenie geosiatki do podbudowy.

  1. Kompozyty poliestrowo-polipropylenowe ( geosiatka z włókien poliestrowych + geowłóknina polipropylenowa )
    Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 100 kN/m
  2. Kompozyty poliwinyloalkoholowo-polipropylenowe ( geosiatka z włókien poliwinyloalkoholowych + geowłóknina polipropylenowa )
    Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 100 kN/m
  3. Kompozyty szklane
    Wytrzymałość na rozciąganie : od 50 do 280 kN/m

2. GEOKOMPOZYTY  do gruntu

Geokompozyty przeznaczone są do wykorzystywania w budownictwie komunikacyjnym do :

  • wzmacniania słabego podłoża nasypów komunikacyjnych;
  • ograniczenia destrukcyjnego oddziaływania szkód górniczych na konstrukcję nawierzchni dróg;
  • budowy dróg tymczasowych, leśnych i rolniczych w trudnych warunkach gruntowo-wodnych;
  • wzmacniania górnej warstwy podłoża gruntowego nawierzchni drogowych i kolejowych lub dolnych warstw podbudowy podatnej, w celu zmniejszenia zużycia materiałów kamiennych lub wydłużenia okresu eksploatacji nawierzchni;
  • budowy zbrojonych nasypów i konstrukcji oporowych;
  • stabilizacji osuwisk;
  • budowy placów postojowych i parkingów w trudnych warunkach wodno-gruntowych;
  • wzmacniania poboczy dróg i skarp .

 

  1. Kompozyty poliestrowo (geosiatka) –polipropylenowe (geowłóknina)
    Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 200 kN/m