1. GEOKOMPOZYTY do asfaltu
Przeznaczone jako zbrojenie układu warstw bitumicznych w następujących przypadkach :
- spękania mają także charakter zmęczeniowy, projektowana konstrukcja wzmocnienia jest oszczędna
- przykrycie szczelin podłużnych na poszerzeniach jezdni lub pomiędzy jezdnią a nowym poboczem
Do napraw istniejących spękanych nawierzchni, gdzie występują termiczne spękania odbite od sztywnej podbudowy (chudy beton, stabilizacja cementem), lub samoistne spękania mrozowe :
- jako warstwa pośrednia, odprężająca, w układzie warstw bitumicznych.
Dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego, kompozyt opóźnia występowanie na powierzchni renowacyjnej bitumicznej warstwy ścieralnej spękań odbitych od :
- poprzecznych, termicznych spękań sztywnej podbudowy;
- samoistnych spękań mrozowych istniejących warstw bitumicznych, wokół których istnieje koncentracja naprężeń;
- jako izolacja dolnych, spękanych warstw bitumicznych przed penetracją wody opadowej;
- zależnie od stanu podparcia krawędzi pęknięcia mogą być stosowane w naprawie powierzchniowej płytkiej lub głębokiej.
W nowych, półsztywnych konstrukcjach nawierzchni bitumicznych, dla opóźnienia propagacji spękań odbitych od spękań skurczowych w sztywnej podbudowie.
Kompozyty dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego pozwalają na doskonałe połączenie geosiatki do podbudowy.
- Kompozyty poliestrowo-polipropylenowe ( geosiatka z włókien poliestrowych + geowłóknina polipropylenowa )
Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 100 kN/m - Kompozyty poliwinyloalkoholowo-polipropylenowe ( geosiatka z włókien poliwinyloalkoholowych + geowłóknina polipropylenowa )
Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 100 kN/m - Kompozyty szklane
Wytrzymałość na rozciąganie : od 50 do 280 kN/m
2. GEOKOMPOZYTY do gruntu
Geokompozyty przeznaczone są do wykorzystywania w budownictwie komunikacyjnym do :
- wzmacniania słabego podłoża nasypów komunikacyjnych;
- ograniczenia destrukcyjnego oddziaływania szkód górniczych na konstrukcję nawierzchni dróg;
- budowy dróg tymczasowych, leśnych i rolniczych w trudnych warunkach gruntowo-wodnych;
- wzmacniania górnej warstwy podłoża gruntowego nawierzchni drogowych i kolejowych lub dolnych warstw podbudowy podatnej, w celu zmniejszenia zużycia materiałów kamiennych lub wydłużenia okresu eksploatacji nawierzchni;
- budowy zbrojonych nasypów i konstrukcji oporowych;
- stabilizacji osuwisk;
- budowy placów postojowych i parkingów w trudnych warunkach wodno-gruntowych;
- wzmacniania poboczy dróg i skarp .
- Kompozyty poliestrowo (geosiatka) –polipropylenowe (geowłóknina)
Wytrzymałość na rozciąganie : od 20 kN/m do 200 kN/m